Ekonomi

Bakan Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Varyant Demiryolu Tüneli Işıklı Görüş Töreninde konuştu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Varyant Demiryolu Projesi’nin tamamlanmasıyla birlikte Mersin-Gaziantep arası seyahat süresinin 2 saat 15 dakikaya düşeceğini söyledi.

Bakan Uraloğlu, Gaziantep’in Nurdağı ilçesinde üretimi devam eden Bahçe-Nurdağı (Fevzipaşa) Varyantı Demiryolu Tüneli Işıklı Görüş Töreni’ne katıldı.

Uraloğlu burada yaptığı konuşmada, demiryollarında meydana gelebilecek depremler nedeniyle navigasyon hizmetlerinin kesintisiz yürütülmesini sağlamak amacıyla ‘Deprem Hasar Giderme’ projesini 2023 yatırım programlarına aldıklarını söyledi.

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 2003 yılından bu yana demiryollarına çok büyük yatırımlar yapıldığına işaret ederek, şunları kaydetti:

“Vatandaşlarımızı hızlı trenle buluşturduk. Ana hatları modernize ettik, elektrikli ve sinyalli hale getirerek kapasitelerini artırdık. Bunun sonucunda hem yolcu hem de yük taşımacılığında rekorlar kırdık. İzmir’i bir uçtan diğer uca bağladık.” diğeri 136 kilometrelik İzban ile Ankara ulaşımına yeni bir soluk getirdik.Asrın Projesi Marmaray ile İstanbul Boğazı’nın iki yakasını demiryolu ile birbirine bağladık.1 milyar kişi çıktığı günden bu yana Marmaray’ı kullandı. 2022 yılında Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın huzurunda hizmete açtık. Gaziray, açılışından bu yana 4 ayı ücretsiz olmak üzere toplam 1 milyon 676 bin yolcuya hizmet verdi.”

Yaptıkları yatırımlarla Türk Yüzyılının önemli kilometre taşlarını örmeye devam ettiklerini belirten Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projesi ile Bahçe-Nurdağı istasyonları arasındaki mesafenin 32,5 kilometreden 17 kilometreye düşeceğini belirtti.

Projedeki çift tüp tünellerden ilkinin açılışının 2020 Şubat ayında tamamlandığını hatırlatan Uraloğlu, “60 kilometre olan işletme hızı 160 kilometreye düşecek, yük trenlerinin seyir süreleri 80 dakikadan 2020’ye inecek. 15 dakika, yolcu trenlerinde ise seyir süreleri 60 dakikadan 10 dakikaya düşecek.” söz konusu.

Uraloğlu, 2021 yılı Şubat ayında sondaj çalışmaları başlayan T-1 Tüneli’nde ışık görme töreninin yapıldığını belirterek, şunları söyledi:

“Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı İstasyonu’na bağlayacağız. Projemiz ile Adana-Gaziantep arası yolculuk süresi de 1 saat 30 dakikaya düşecek. Güneydoğu Akdeniz’e, Anadolu’ya Ortadoğu’da Gaziantep’e bağlanan yolların kavşağında bulunan Gaziantep, üretim, istihdam ve ihracatta ülkemizin önemli merkezleri arasında yer alıyor. 2003 yılından bu yana bu önemli şehir. İlimizin sonunda 377 kilometrelik demiryolu ağımız “Nurdağı-Başpınar ortasındaki 70 kilometrelik hızlı tren sınırında üretim çalışmalarımız devam ediyor. Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan elektrik işletmesi sayesinde yeşil enerji koridorunun değerli bir parçasını oluşturacağız.”

Hatların elektrikli hale getirilmesiyle fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı enerji ihtiyacını azaltacaklarını ifade eden Uraloğlu, vatandaşlara güvenli ve konforlu bir ulaşım imkanı sağlanacağını söyledi.

Uraloğlu, Gaziantep’te demiryolu projeleriyle yılda 280 milyon lira enerji tasarrufu sağlanacağını, karbon emisyonunda ise 26 bin ton azalma sağlanacağını bildirdi.

İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hatlarımızın devamı niteliğindeki Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Hızlı Tren Projemiz ve Yüksek Hızlı Tren projemizde yapım çalışmaları devam etmektedir. ​Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla üzerinden Mersin Yenice’ye bağlanan tren projeleri Tamamlandığında 361 kilometre olan Mersin-Gaziantep mesafesini 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat olan yolculuk süresi 23 dakika da 2 saat 15 dakikaya düşecek.Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar lira tasarruf edeceğiz.”

Osmaniye’de devam eden yatırımlar

Uraloğlu, İstanbul’dan trene binen vatandaşların Yüksek Hızlı Tren konforuyla güvenli yolculuk yaparak Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana’dan önce Osmaniye’ye ardından Gaziantep’e ulaşabileceklerini söyledi.

Uraloğlu, koridor üzerinde sanayi bölgeleri ile Mersin ve İskenderun liman bağlantılarının da sağlanacağını bildirdi.

“Güneydoğuya açılan kapı Osmaniye, ulaşım ve irtibat yatırımlarımızdan hak ettiği payı alıyor. Osmaniye-Nurdağı Yolu, Bahçeli Geçiş Yolu, Osmaniye Çevre Yolu’nu bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamladık. 52. -Km uzunluğundaki Kadirli-Osmaniye yolu, Kadirli-Şehir Kavşağı ve Kadirli-Sumbaş il yolunun 10.6 km’lik bölümünün 8.2 km’sini tamamlayarak hizmete açtık.Projemizin 41 km’lik kısmı Kadirli-Osmaniye il yolunu kapsıyor. 41 kilometrelik bu bölümü hep birlikte bölünmüş yol olarak planladık, çalışmalarımız devam ediyor.Kadirli Organize Sanayi Bölgesi yolunun 5.5 kilometrelik bölümünü tamamladık.Kalan bölümde çalışmalarımız devam ediyor.”

Konuşmanın ardından Uraloğlu ve beraberindekiler, temsili start butonuna basarak iş makinesi yardımıyla tüneli açtı. Ardından Uraloğlu, kendisine Türk Bayrağını sunan görevlilerle hatıra fotoğrafı çektirdi.

Törene AK Parti Küme Başkan Yardımcısı Abdulhamit Gül, Gaziantep Valisi Kemal Ceber, Osmaniye Valisi Erdinç Yılmaz, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Osmaniye Belediye Başkanı Kadir Kara, kaymakamlar, kurum liderleri ve vatandaşlar katıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu